2017. szeptember 26., kedd

Jan-Philipp Sendker: Das Herzenhören

Julia fiatal new yorki ügyvéd, anyja amerikai, apja myanmari származású, jó nevű, sikeres ügyvéd, aki 4 éve, a lánya diplomaosztója után eltűnt és azóta sem bukkantak a nyomára, halottnak hiszik. A férfi 20 évesen került az USÁ-ba, nem árult el semmit az addigi életéről, múltját családja számára is homály fedi.


Apja dolgai között Julia talál egy Mi Mi nevű nőnek címzett szerelmeslevelet, ez mindent megváltozatat, otthagyja a munkáját és Myanmarba megy, h utánajárjon apja múltjának. Itt találkozik U Ba-val, aki már várta, sok mindent tud róla és tőle hallja apja történetét, ami babonákkal, hiedelmekkel, csodás elemekkel van átszőve. Egy teljesen ismeretlen világ bontakozik ki a nő előtt, melyben apja 8 évesen megvakult, a látás helyett azonban a szívdobbanásukról ismerte fel az embereket. Így ismeri meg Mi Mi-t akinek szerelme egész életét végigkíséri, még akkor is, ha elszakítják őket egymástól. U Ba elbeszéléséből a nő nem csak apja múltját ismeri meg, hanem az eltűnése utáni történéseket is megtudja és a végén még mindannyiunk számára tartogat egy meglepetést.
A regényben nagyon fontos szeretpet játszik a spiritualitás és a miszticizmus, én ezekre annyira nem vagyok vevő, így bár az elején kimondottan érdekesnek és izgalmasnak találtam, később alábbhagyott a lelkesedésem egy kicsit. Tin Win és Mi Mi mindent legyőző, varázslatos szerelme, különleges történetet varázsol a regényből, amihez pl. Julia karaktere szerintem semmilyen módon nem ér fel.
A könyv magyarul a kissé körülményes Hazatérés – Avagy a szívdobbanás meghallásának művészete címmel jelent meg. Nekem a várólistámon volt a regény és a befejezése után rögtön bele is kezdtem a történet folytatásába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése