2017. április 2., vasárnap

Anne Berest-Caroline De Maigret: How To Be Parisian where ever you are

Az egy napos repülőutam alatt hazafelé bőven volt időm kiolvasni ezt a vékony kis könyvecskét. Bár a címben azt vállalja a 4 (!) szerző hölgy, h elárulják, hogyan lehetünk párizsiak (nők), függetlenül attól, hol is élünk, nincsenek ilyen irányú ambícióim, nem ezért olvastam el;). Bár Párizs gyönyörű és izgalmas, a szerelem, a divat, az elegancia fővárosa, engem mégsem vonzott különösebben és amikor ott jártam sem babonázott meg. Jókat hallottam viszont a könyvről, így érdekelt.


Tulajdonképpen végig vesznek a szerzők egy csomó szempontot, hogyan viselkedik a párizsi nő bizonyos szituációkban, mit tart bizonyos dolgokról, élethelyzetekről. Így olvashatunk arról, mit található a szekrényeikben, hogy mennek az irodába, az allűrjeikről, az alapruhadarabjaikról, sminkelési trükkjeikről, kedvenc receptjeikről, életstílusukról.
A könyv csupa-csupa rövid kis bejegyzésből áll, így jól emészthető volt, de kellett is ez, mert egyébként szerintem nehezen bírtam volna ezt az önimádó, fennhéjázó stílust. Nagyon távol áll tőlem a párizsi nő – vagy én tőle;) – ezt meg kellett állapítanom. Leginkább ez a „mindenkit megszívatok, mert én vagyok a leg….” felfogás volt unszimpatikus, miközben egy csomó olyan esendő dolog volt, amiben bárki magára ismerhet. Szóval szerintem megpróbálták még jobban tovább spilázni a párizsi nő mítoszát, szerintem rosszul sült el, sokak szerint meg jól, ez is mutatja, h különbözőek vagyunk:).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése