2011. július 9., szombat

Anna Gavalda: Kis kiruccanás

Eddig egy könyvet olvastam Gavaldától (Együtt lehetnénk), tetszett is nagyon, de mivel itt-ott elég vegyes véleményeket olvastam a többi írásáról, különösebben nem törtem magam az újabbakért, de most megtaláltak maguktól is;). Az egyik barátnőmtől kaptam kölcsön két vékony kis könyvecskéjét, akinek nagyon tetszett mindkettő, így kedvet kaptam én is.


Ez a könyv pont az, mint amit a címe ígér: kis kiruccanás a szereplőknek és az olvasónak is, az egyhangú hétköznapokból. Egy esküvőre megy a nyugodt, mindenki támasza Simon és az ő kissé sznob, pökhendi, okoskodó, rátarti neje Carine, valamint Simon húga a szeleburdi, bohókás Garace, aki az úton talál alkalmat rá, h beavasson minket a családja életébe. Majd csatlakozik hozzájuk a nővérük, az épp elvált, 2 gyerekes Lola. Megérkezve az esküvőre hamar nyilvánvalóvá válik, h ez nem az, amire vágynak, így a 3 tesó gyorsan kereket old, h meglátogassa a negyediket, Vincentet és ott egy másik esküvőbe csöppenjenek.
Innentől kezdve aztán felpörögnek az események, igazi dzsembori lesz, patakban fürdéssel, zenélgetéssel, piknikkel és a 4 testvérrel. Jó volt ezt olvasni, kicsit irigykedtem is, miért is nincs nekem 4 tesóm?! Ez a kis kiruccanás, vagy valami ilyesmi, azt hiszem mindenkire ráférne egy kicsit, amikor nem kell stresszelni, szervezkedni, egyszerűen csak kicsit újra visszamenni a gyerekkorba és élvezni a testvérei jelenlétét, akikkel meg lehet osztani a félelmeket, problémákat és aztán a kis kiruccanás után, ahogy a könyv szereplői is, feltöltődve visszatérni a hétköznapokba.
Olyan, mint egy roadmovie könyv alakban, emellett pedig egy kellemesen könnyed nyári történet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése