2010. április 28., szerda

Truman Capote: Frühstück bei Tiffany


Az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz listán bukkantam rá, de elolvasva meglep, h felkerült. Szórakoztató kisregény, vagy novella egy édesen őrült lányról, aki azon hősnők közé tartozik, akik tehetnek „bármit”, mindent megbocsátanak nekik, mert mindent olyan bájjal, olyan lefegyverzően adnak elő. A lány Holly Golightly (nagyon tetszik a neve egyébként;)) otthonosan mozog a felső tízezer köreiben, kezdő színésznőcske, de megélhetését, nem ezzel keresi, sokkal inkább azzal, h igyekszik „beleszeretni” a megfelelő emberekbe;). Elbűvöli, lenyűgözi a férfiakat, akik pillanatok alatt kerülnek bűvkörébe. Capote-nak bejárása volt Amerika leggazdagabb köreibe, megismerte életüket, szokásaikat, szenvedélyeiket, perverzióikat és tapasztalataiból jócskán közre is ad a könyvben, ami miatt állítólag voltak, akik megorroltak rá. A történetet egyébként tarkítja 1-2 meghökkentő fordulat és a felszín alatt egy tragikus és elég meglepő történet bontakozik ki Lulamae Barnes története, akiből egy gyerekként kötött házasság, szökés és szeretők sora után Holly Golightly lesz, a new yorki it girl;).
Nagyon kíváncsi vagyok a filmre, kicsit utána olvastam és egész másnak tűnik,mint ez, hamarosan megnézem. Nem teljesen értem, h az eredeti címből (Reggeli Tiffanynál), h lett Álom luxuskivitelben, a könyv szerintem nem indokolja ezt, lehet, h a film igen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése